Bob Mould, el antiguo vocalista de la banda de rock hardcore punk estadounidense Hüsker Dü, anunció el lanzamiento de un próximo álbum como solista; el sucesor de su disco más reciente Beauty & Ruin (2014, Merge).

Mould escribió un mensaje, disponible en el sitio de Merge Records, en el cual anuncia que fue apoyado en la grabación de Patch the Sky por el bajista Jason Narducy (Split SingleVerbow) y el baterista Jon Wurster (SuperchunkMountain Goats).

Agregó que su nuevo disco, Patch the Sky, es una obra más oscura que su antecesor en el sentido de las letras; la música solista de Mould se caracteriza desde sus inicios en la escena estadounidense por contrastar melodías brillantes con letras de temas más serios y oscuros.

En una entrevista para Stereogum, Mould echó abajo las esperanzas para una reunión de Hüsker Dü al explicar que la aparición del sitio web y tienda online oficiales de la banda hace algunos meses se debió a un intento de “revivir el logo y la marca” y no “una reunión”, a lo que añadió que sigue en buenos términos con su ex-compañero Grant Hart.

Adicionalmente, Merge Records está armando un zine acerca de Bob Mould para ser lanzado en el próximo Record Store Day. Se están recopilando historias que los fans quieran compartir en el este enlace.

A continuación se puede leer el mensaje completo acerca de Patch the Sky. [m]

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Here’s the deal. In 2012, people loved Silver Age (to a degree that surprised me, pleasantly), likewise Beauty & Ruin in 2014 (despite the heaviness of the subject matter, which I thought might be a bit alienating… apparently not. Another pleasant surprise.).

But Patch The Sky is the darkest one.

After the “Letterman” performance in February 2015 where “dust fell from the rafters,” it would have seemed logical to go the punk rock route—an entire album of two-minute songs—but that wasn’t where my soul was at.

I withdrew from everyday life. I wrote alone for six months. I love people, but I needed my solitude. The search for my own truth kept me alive. These songs are my salvation.

I’ve had a solid stretch of hard emotional times, and thanks for the condolences in advance. I don’t want to go into the details—more death, relationships ending, life getting shorter—because they’re already in the songs. Just listen and see if you can fit yourself into my stories. The words make you remember. The music makes you forget.

But Patch The Sky is also the catchiest one.

I always aim for the perfect balance of bright melodies and dark stories. I’ve used this juxtaposition for years. This time, I’ve tuned it to high contrast.

The first side of the album is generally simple and catchy. The second side is heavier in spirit and tone. Opposing forces and properties. I love both sides ofPatch The Sky.

At the core of these songs is what I call the chemical chorus—you hear it once and your brain starts tingling. The heart rate picks up. It gets worse—you know it’s coming again and you can barely stand the anticipation. Then, the beautifully heartbreaking bridge appears, and you’re all set up—hooked for life. Music is an incredibly powerful drug. I want to be your drug dealer. I have what you need.